Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Jak na média

Vzdělávací videa

  • O AKADEMII
  • BLOG
  • REFERENCE
  • NAPSALI O NÁS
Počet lidí na demonstraci se často považuje za hlavní informaci o jejím úspěchu nebo neúspěchu. Pokud pořadatel dokáže zaplnit Václavské náměstí nebo Letenskou pláň, může mít oprávněně pocit, že by jeho hlas ve veřejném dění neměl zapadnout. Odhad počtu lidí na demonstraci je tak citlivá záležitost, protože skoro vždy bude někdo, kdo bude mít zájem počet lidí v davu či na demonstraci přehánět tím či oním směrem. Dav navíc není statický, ale obvykle naopak nadmíru dynamický. I na takovém...
S informacemi ze sociálních sítích bychom měli zacházet v závislosti na hodnověrnosti zdroje a důvěryhodnosti a obvyklosti informace, kterou nám podává. Vzhledem k jejich povaze, kdy si člověk nikdy nemůže být stoprocentně jistý, s kým komunikuje, a snahám o dezinformace, které jsou stále sofistikovanější, je na místě zdrženlivost a kritické myšlení. Je dobré dodržovat několik užitečných pravidel: 1) Kdo je zdrojem informace? Můžeme si zkontrolovat, zda je profil osoby nebo organizace...
Stejně jako u jiných informací na internetu je také u videí dobré zamyslet se nad tím, kdo je autorem videa, zda obsah neprošel nějakou manipulací a v jakém kontextu se video objevuje. K užitečným nástrojů, které lze při analýze videí ze sociálních sítí nebo webů využít, patří například Youtube DataViewer od Amnesty International. Zobrazuje podrobné informace o videu, navíc umí z celku udělat několik snímků, které lze využít, pokud záběry z videa chceme zpětně vyhledávat. Může tak...
<1 2