Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Jak na média

Vzdělávací videa

  • O AKADEMII
  • BLOG
  • REFERENCE
  • NAPSALI O NÁS
ČTK připravila sérii videí o médiích a ověřování informací

21.05.2024 17:54

Každý den se na nás z médií řítí velké množství informací. Kde se berou, co se s nimi děje, čemu věřit, co zahodit a jak texty, fotografie nebo videa ověřovat, se dozvíte v sérii vzdělávacích videí Jak na média. Videosérie vznikla díky spolupráci ČTK Connect a Google News Initiative. Kromě zveřejnění na webech a sociálních sítích nabídne ČTK sérii například školám, pro které budou připraveny i pracovní listy s úkoly.

První díly videosérie přibližují základní způsoby, jakými zprávy vznikají nebo jak se ověřují zdroje. Další videa nabízí praktické návody na ověřování textů či fotografií, jeden díl je věnovaný ověřování počtu lidí na demonstracích. Série se věnuje také například deepfakům, které zobrazují neexistující události a falešné výroky známých osobností a kterých v poslední době na českém internetu přibývá.

“Jde nám zejména o ukázku praktických postupů a nástrojů, které mohou posloužit každému, kdo se chce vyznat v dnešní informační záplavě,” uvedla zástupkyně ředitele pro strategii a rozvoj Gábina Vostřezová. Série namluvila herečka Jenovéfa Boková.

ČTK Connect, která spadá pod Českou tiskovou kancelář, zastřešuje komunikační služby pro klienty z řad firem či agentur. Veřejnoprávní agentura pod touto hlavičkou nabízí publikaci firemních sdělení, výrobu a šíření videopřenosů, pronájem eventových prostor PressCentra či zajištění obsahových speciálních webových i tištěných magazínů na míru.

Iniciativa Google News spolupracuje s vydavateli a novináři na boji proti dezinformacím, sdílení zdrojů a budování rozmanitého a inovativního zpravodajského ekosystému.